الثلاثاء، 21 أكتوبر، 2008

................................استراحة

بعد ما وصلنا عشرة مقالات (حوالي 25 فقرة) ، أحب جدا أن أشكر كل من أطل على هذا البلوج المتواضع ، وطبعا وبكل الود أشكر كل من أضاف تعليقا على الصفحة، وأكيد كل من أرسل برساله على الإيميل أو عن طريق الفيس بوك، الشكر كل الشكر للمعارف والأصدقاء ، والشكر الأكثر الجميل لكل من لا يعرفني من الصبايا و الشباب ، متمنيا من الله سبحانه وتعالى أن يكون قد نفع بهذا الكلام الكثير منكم جميعا، ولو منفعة قليلة، وأرجوا أيضا أن ينفعني أنا نفسي ..

لكل من سأل : طبعا ده كتاب ، كتبته منذ فتره - وإلي الآن لم أنشر سوى ربعه تقريبا أو أقل على هذا البلوج - عبارة عن فقرات ومقاطع من حياتي المتواضعه .. تجاربي القليلة ..وإحتمال مش كبير إني أطبعه في كتاب من ورق... المهم في الموضوع إن أنا عايزكم تراجعوا ما فات تاني... يعني نقرا مره كمان " وذكّر فإن الذكرى تنفع المؤمنين " ... ونحاول نطبق أي فكره أو تجربة عجبتنا ونتمسك بها وتكون من صميم الروتين اليومي لنا ، فقليل دائم ، خير من كثير متقطع..

وإلي أن أبدأ في إستكمال المقالات مرة أخرى بإذن الله تعالى، فإني أشكركم مرة أخرى بل ومرات..
أتمنى أن اراكم على الفيس بوك في group اسمه : لو مش عايز تعيش في جبلاية القرود :
http://www.facebook.com/group.php?gid=30967137623
اسمي محمد البنا.... Mohamed Banna على الفيس بوك
http://www.facebook.com/profile.php?id=609555900&ref=name

my email : banna2020@gmail.com

إن شاء الله كلها كام يوم ونرجع تاني...
مهم قوي وقفة للتفكير..
* * * * * * * * * * * * * * *
على فكرة في فيلم حلو قوووووووووووووووووووووووووووي إسمه

Mamma Mia

http://www.mammamiamovie.com/

ياريت تشوفوه.. كوميدي - استعراضي- رومانسي

وفيه حته مهمة قوي حول إزاي تحدد هدفك في الحياة
أما الكبار اللي زيّ فقد استمتعت جدددددا بذكريات أغاني فريق ABBA

إخراج متمكن... تصوير أكثر من رائع... موسيقى لا تُنسى..... وأكثر

نفسي كمان تاخد بالك من إن كل واحد حتى أصغر كومبارس كان دوره مهم
________________
وإلى لقاء آخر إن شاء الله لكم مني كل الموده والحب وأمنيات السعاده والنجاح

هناك 5 تعليقات:

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نحن فى انتظار عودتك يابشمهندس
بكمالة المذكرات ولقطات حياتك الغنية
والتى ماأن بدت تقصها علينا هنا ونعتادها فأذا انت تبخل بها علينا نريد الكمالة إذا سمحت!!!
بالنسبة للفيس بوك ربنا يسهل لكن بينى وبينه(الفيس بوك) عدم استظراف لا اعرف له سببآ(كل مرة ادخل عليه لا يتعرف على اليوسر ولا كلمة السر واضطر الى انتظار استرجاع الكلمة لحد ما كرهته)
أما الفيلم إن شاء الله بنقى نشوفه
تحياتى واحتراماتى وفى انتظار العودة.

من غير عنـــوان يقول...

هيه مش غيبه ولا حاجة
ده على طول إن شاء الله حاكمّل
بس زي ما تقولي كده الشغغغغغل

تحياتي


على الفكره الفيس بوك مزعج للجميع، بس يظهر بقى فرض علينا

غريب يبحث يقول...

انا كمان كنت واخد استراحة كدا 3 ايام وكنت بغير جو، استفدنا وزي ما بيقول المثل كتر التكرار يعلم الشطاررررررررررررررررررررررر......

وفعلا من حين لأخر بعيد القراءة تاني... في انتظار الاعداد القادمة...وبالتوفيق انشاء الله....

كراكيب عادل يقول...

ربنا معاك

SemSem يقول...

اول زيارة لى فى مدونة حضرتك
ماشاء الله المدونة جميلة اوى
منتظرين المذكرات الجميلة والرائعة

تحياتى
اتمنى زيارتكم لمدونة حواديت